Vissza
Kérdése van?
Ne hagyjon megválaszolatlanul kérdéseket! Készséggel állunk az ön rendelkezésére.
Telefon
+36 22 510 350
Pályázzon velünk
Készüljünk együtt a jövő évre!
Tekintse meg az aktuális pályázati lehetőségeket.
Közösségi média
Csatlakozzon hozzánk a
Facebook-on.

Az üzletek átalakulását és a mesterséges intelligencia előretörését várja az új évtizedtől a Symphony

Beléptünk a 2020-as évekbe, ez a szimbolikus váltás pedig sokakat ösztönöz arra, hogy megpróbálják megjósolni, mi vár ránk az előttünk álló évtizedben. A Laurel nemzetközi partnere, a Symphony RetailAI esetén persze nem egyszerű jövendölésről van szó, hanem, ahogy azt tőlük megszoktuk, a több milliárdnyi adatból kirajzoló trendek felvázolásáról. A kiskereskedelmi szektor egyik vezető globális mesterséges intelligencia (AI) szolgáltatója egy brit szakportálnak öt pontban gyűjtötte össze, a retail szektor szereplőinek milyen változásokra érdemes készülniük a közeljövőben.

1.     A fizikai üzletek megmaradnak, de fejlődniük kell

Noha nem szabad alábecsülni az online kiskereskedelemmel folytatott verseny jelentőségét, a fizikai üzletek a következő években is képesek lehetnek előtérbe helyezni saját erényeiket, például a vásárlók „kényeztetését”, és így a nagyobb elkötelezettség kialakítását. Az üzletek továbbra is egyre bővülő választékkal, az élelmiszerboltok esetén friss és ínycsiklandó finomságokkal, kedveskednek majd a vásárlóknak. Látni fogjuk, ahogy az élő zene, a főzőtanfolyamok és egyéb kiegészítő szolgáltatások élvezetessé teszik a vásárlást, melyre már senki sem fog unalmas napi rutinfeladatként tekinteni.

2.     Az AI segít a promóciók optimalizálásában

Nemzetközi reklámszövetségek szerint az Egyesült Királyságban a kiskereskedelmi szektor 1,25 milliárd fontot költött reklámra az elmúlt évben, ami 1,8% csökkenés az előző évhez képest. A fogyasztók figyelméért folytatott küzdelem továbbra is éles, de a fokozott verseny és költségvetési megszorítások miatt a kiskereskedőknek és a beszállítóknak optimalizálniuk kell a promóciós kiadásaikat. A 2020-as évekre a Symphony azt jósolja, hogy a kiskereskedők és a beszállítók egyre inkább a technika világa felé fordulnak a vásárlók megfelelő időben és helyen történő megszólítása érdekében. A jövőben ez magában foglalja az AI használatát, ami előrelátó ajánlásokat ad arról, hogy mit, hol, mikor és hogyan reklámozzunk az üzletben.

3.     Mindenki a készletszintre figyel

A jelentős készlettöbblet jókora kiskereskedelmi veszteséget eredményez, míg a készletek idő előtti elfogyása a vevők elvesztésével járhat. Az új évtizedben fokozott hajlandóságot kell mutatni olyan megoldások használatára, amelyek lehetővé teszik a gyors és a költséghatékony készlet-optimalizációt. Mivel az ellátási láncok továbbra is bonyolultak maradnak a többcsatornás kiskereskedelem kiszolgálása miatt, az érintettek egyre inkább a technikát hívják majd segítségül az előrejelzési hibák kiküszöbölésére.

4.     Csökkenő élelmiszerpazarlás

Az ellátási láncot érintő problémák hatalmas mennyiségű élelmiszer-hulladékot generálnak világszerte. A fogyasztók egyre környezettudatosabbak és fokozott nyomást gyakorolnak a kiskereskedőkre, hogy tegyenek meg mindent a kidobott élelmiszerek mennyiségének csökkentéséért. Ehhez a kiskereskedőknek befektetéseket kell eszközölniük a fogyasztói magatartás és a keresletet befolyásoló események megértése érdekében – a hagyományos tényezőktől, például az időjárástól vagy a fizetésnaptól kezdve egészen az olyan egyre fontosabbá váló mutatókig, mint a kosárméret vagy a vásárlói magatartás. Az AI és a gépi tanulás révén a kiskereskedők jobban elemezhetik a friss termékek beszerzési idejét és azok vásárlási adatait, hogy ezzel valós időben tájékoztathassák beszállítóikat a következő megrendelés mennyiségéről és szállítási dátumáról. Ugyancsak algoritmusokat fognak használni a polcok, raktárak feltöltéshez, hogy ezzel is csökkentsék az úton levő teherautók számát, kombinálva a multi-pick és a multi-drop gyakorlatot, hogy minél kevesebb félig megpakolt teherautó rója az utakat.

5.     A mesterséges intelligencia segítséget nyújt a kiskereskedőknek az adatok értelmezésében

A Terminátor, a Mátrix Smith ügynöke, vagy az Én, a robot című film szereplői finoman szólva sem tettek meg mindent az emberiség mesterséges intelligenciával kapcsolatos rossz érzéseinek enyhítéséért. A valóság azonban más: a kiskereskedelemben nem érzelmeket átélő vagy a világot uraló gépekről van szó, hanem a rendelkezésre álló adatok felhasználásáról. Bárhogy is próbálják, az emberek egyszerűen nem tudják a számítógépeknél jobban normalizálni, kiszámítani, elemezni és azonosítani a legfontosabb trendeket és eseményeket. Az AI-t az emberi intelligencia szerepét kiegészítő eszköznek, és nem fenyegetésnek kell tekinteni. A gépek a következő évtizedben sem helyettesíthetik az embereket, de az AI elterjedésével a kiskereskedők azt fogják tapasztalni, hogy az adatokból tanulni lehet, és nemcsak találgatnak majd, hogy mit kezdjenek velük. Ennek pedig az lesz az eredménye, hogy a teljes iparág hatékonysága jelentősen javul majd.